Första lussebullarna!

Igår kväll så fick jag lite feeling och slängde därför ihop några lussebullar! Fick bli den tradionella (upptäckte dock att jag inte hade russin hemma! typiskt) och sen en ny variant som jag rullade som runda bollar, med mandelmassa i :)
Båda blev goda, men inte sådär fluffiga som jag hade viljat ha dem...
 
Men idag har jag haft fikabesök och de godkända bullarna i alla fall! :)
 
Blev helt nostalgisk bara av att öppna saffranspåsen och känna den underbara doften :)
 
 
Har ni bakat lussebullar ännu, eller smakat några åtminstone? :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh så gott! (: Jag brukar baka till första advent.

2012-11-03 @ 11:31:53
URL: http://piparensjul.xn--bogspot-90a.com
Postat av: Emma

Fin blogg! Jag väntar ett tag till tror jag, brukar bli mot advent det bakas!

2012-11-03 @ 21:20:33
Postat av: Anonym

Ja jag smakade när jag var hos min mormor i helgen! Supergott ju! Mandelmassa bullarna såg roliga ut :)

2012-11-04 @ 08:07:49
Postat av: Liie

Åh vad gott! Baka det gör jag aldrig, men har inte ens ätit någon lussebulle än i år. Ser fram emot det iaf, så gott :)

2012-11-08 @ 14:35:13
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0