Julfrågor!

Känner att det nu är dags för mig, som så många andra redan gjort, att svara på en hög julfrågor! Dessa kommer ifrån Johanna.
 
Hade du en bra jul förra året?
Ja absolut, förra året var första året som föräldrar vid jul så det innebar ju lite justeringar i och med det, men en helt underbar jul :)
Vem firade jul i ditt hem förra julen / I vems hem firade du jul?
Vi firar som alltid hemma hos mina föräldrar, det är tradition. Sen mot sen eftermiddag/kväll åker vi hem till min sambos föräldrar.
 
Vilket är ditt bästa barndoms-julminne?
Det måste vara när man vaknar tidigt på morgonen, springer ner för trappen och tänder julbelysningen och sen börjar klämma på alla paket för att hitta det rätta paketet att öppna på morgonen, vi fick alltid ett paket som vi kunde "leka" med under tiden mamma fixade och ordnade med julmaten!
 
Vilket är ditt värsta barndoms-julminne?
Helt ärligt tror jag inte jag har något? Julen har alltid varit en magisk tid för mig :)
 
När slutade du tro på tomten?
Slutade? Det kommer jag aldrig att göra! Tomten finns!!
 
Vad är det godaste du har ställt ut till tomten på julafton?
Är inget som vi brukar göra, men en gång tror jag att vi ställde ut pepparkakor.
 
Ger du något till välgörenhet etc under julen?
Kan vara så dålig på det där, tyvärr. Men jag försöker alltid lägga i bössor om jag har kontanter och mynt
 
När julhandlar du?
Julklappar börjar jag med oftast i oktober. Några kan komma redan i september, sen håller jag på och köper ända fram till en vecka innan jul kanske. Älskar att planera, köpa & slå in och göra fina paket :)
 
Hur dags vaknar du på julafton?
Brukar nog kliva upp mellan halv åtta, åtta. Men i och med att man har barn så kan ju det där variera :)
 
När äter ni julmat?
Runt 12 brukar det bli. Sen äter vi lite igen när vi åker till min sambos mamma på kvällen.
 
Hur dags öppnar ni julklappar?
Efter maten och innan Kalle Anka börjar försöker vi hinna. Brukar alltid bli lite stressigt så man får slänga sig mot tvn sen.
 
Vad är den bästa julklapp du någonsin fått?
Åh, svårt. Brukar vara så nöjd med det mesta. Förra året fick jag dock handla hur mycket jag ville på mellandagsrean för min sambo, present ifrån honom, och det var ju bra. Kom hem med en del påsar då ;-)
 
Hur brukar din stad/by/kommun julpyntas?
Med ljusgirlanger över stora vägar, julpynt vid resecentrum, en stor julgran på ett av torgen i city.
 
Hur länge är du ledig vid jul?
Ingen aning ännu. Min sambo är ledig i två veckor i alla fall, men jag börjar eventuellt en ny tjänst, plus att jag jobbar i butik så blir inte mycket ledigt då.
 
Hur länge efter jul har du kvar din julgran?
En eller två veckor efter nyår.
 
Har du någon gång firat jul utomlands?
Nej det vill jag nog inte heller göra! Traditioner ska det vara :)
 
Har du någon gång gjort egna julkort?
Om det räknas att man beställt ett fotokort så ja, då skickades det förra året på min son i tomtekläder (såklart).
 
Tycker du om att sjunga julsånger?
Absolut, julsångerna spelas heeela tiden i december.
 
Vem vill du helst fira jul med utöver familjen/släkten?
Bara jag firar med min familj så är jag nöjd :)
 
Om du fick tio miljoner, hur skulle du fira jul då?
Inte mycket annorlunda. Är väldigt mycket för traditioner när det kommer till julen, speciellt julafton. Men fina julklappar till nära och kära och en resa i väg över nyår kanske :)
 
Om du kunde ändra något med julen, vad skulle det vara?
Att julafton inte gick så fort ;-)
 
Tror du att vi får en vit jul i år?
Det hoppas jag verkligen! Vill ha en Bullerbyn- jul med massa snö så jag kan leka i snön med min son och så han får åka pulka :)
 
Vad vill du att tomten ska ha med sig för julklapp till dig?
En massage vore inte fel att få i julklapp, eller en servis ifrån märket PiP Studio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0