Pysseltips mottages!

"I ÅR ska jag julpyssla!"
Så tänker jag varje år men så har jag svårt att få till något. Mycket snack men liten verkstad! som det brukar heta ;) I teorin har jag så många idéer men som brukar bli svårt att få till i praktiken, mest på grund av tiden. Eller bristen på tiden ;)
 
Men i ÅR ska jag banne mig julpyssla! Tips på enkla och ej tidskrävande saker man kan göra? Gärna också tips på pyssel med barn då jag har en liten herre på 2 & ett halvt år som gärna vill hjälpa till...
 
/Laddar upp med Panduros senaste katalog och tankar inspiration.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spraja kottar med guldfärg eller guldglitter! Kan man ha som dekoration till ljusarrsngemang:)

2013-10-09 @ 20:40:21
Postat av: Ebba

Klassikern med nejlikor i apelsiner är ju ett snabbt och enkelt pyssel för stora och små :)
Förra året jobbade jag på en småbarnsavdelning på en förskola, och då gjorde vi tomtar med hjälp av toalettrullar, flörtkulor, färg och bomull. Blev väldigt fint och uppskattat! Googla!
Lycka till :)

2013-10-09 @ 22:40:52
Postat av: Jul i fjällen

Smällkarameller brukar va poppis! Du behöver bara en toarulle el. Hushållsrulle beroende på hur stor du vill ha, ett par ark silkespapper per rulle o kanske några juliga bokmärken el klistermärken att dekorera med o ett fint band att hänga upp dem med. Och kanske några godisbitar att lägga i :)

/Emma
julifjallen.blogspot.se

2013-10-10 @ 08:52:24
URL: http://julifjallen.blogspot.se
Postat av: Nilli

Snöflingor av papper, tycker jag är väldigt underskattat! Du vet när man viker och klipper och sen vecklar upp så har man en tjusig snöflinga! Gör massor i olika storlekar och häng upp med sytråd i fönstret eller taket! Det går att göra hur enkelt eller avancerat som helst, googla "Paper snowflake" så får du massa tips!

2013-10-10 @ 17:16:57
URL: http://ximasbynilli.blogspot.se/
Postat av: monicasfiske.blogg.se

Panduro är bra, jag har gjort en beställning, det var dessutom rea! :)
Ljuslyktor kanske, man kan ju stryka lim på glasburkar och rulla i pärlsocker eller socker.
Slöjddetaljer har en rimfrostspray som jag är sugen på att beställa för att kunna göra ljuslyktor.

2013-10-19 @ 15:02:00
URL: http://monicasfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0