Halloween middag!

Vi har startat en relativt ny tradition i vår familj, nämligen Halloween middag hemma hos oss. Någon mer som har/firar halloween? :)
Det vi gör, är egentligen att vi ses och äter gott. Mysig höstmiddag och lite efterrätt. Detta året bjöd vi på Pulled pork tillsammans med kokt potatis, kokta morötter och brysselkål (som inte blev någon hit! enbart två personer åt av brysselkålen... och jag var inte en av dem!) ;)
 
 
Ute hade vi köpt pumpor som vi placerade på trappen. Jag och min sambo gjorde varsin, hans till vänster och min till höger :)
Marschallerna tändes strax innan 16 när gästerna dök upp. Tyvärr hade det inte mörknat så mycket ännu, vilket var synd för det gav ju inte samma effekt :)
Brasan tändes i matsalen.
Lite dekorationer som spindelväv och plastspindlar hjälpte till att skapa spänning....
Dekorationer vid middagsbordet.
Prydnadspumpor och lite grenar, enkelt och billigt!
Vi skrev ut egna etiketter som vi satte på flaskorna, dem kommer härifrån.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Annas Strålande Jul

Vad mysigt och så fint ni hade gjort det! Vissa år har jag firat Halloween mer än andra, men i år blev det inget extra förutom lite film.

2013-11-03 @ 20:26:14
URL: http://julstralandejul.blogspot.com
Postat av: johanna

Vilka fina pumpor :)

2013-11-03 @ 21:09:57
URL: http://www.arildsdottir.blogg.se
Postat av: Stora julstugan

Ni hade verkligen gjort det jättefint! :)

2013-11-06 @ 15:38:50
URL: http://julstugan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0